Pris
195.000 kr.
Gj.snitt pris
-
Årgang
2009
Km
48.000
Ccm
1585
HK
82
Utstyr
  • ABS bremser
  • Alarm
  • Eksos Slip-on
  • Sidevesker
  • Varmehåndtak
Beskrivelse
Harley-Davidson FLHRC Road King Classic, 1585 ccm, 82 hk, 2009

Dersom du er ute etter et smykke av en motorsykkel, som er så mye "headturner" at distriktets kiropraktorer gnir seg i hendene, så er du kommet til riktig annonse. His Majesty the Road King legges med dette ut for salg!

Sykkelen er en 2008-modell men registrert første gang i 2009. Den ble solgt ny hos HD Vestfold i Sandefjord og er altså en "norsk" sykkel. Jeg kjøpte den sensommeren 2017 og er, så vidt meg bekjent, 3. eieren. Før overtakelse ble den gjennomgått etter HD's egen omfattende sjekkliste og utstyrt med nye whitewall-dekk. Nytt batteri 2018.

Guttedrømmen har alltid vært å eie en Harley-Davidson én gang i livet, og jeg var aldri i tvil om at Road King var den eneste sykkelen for meg. Har aldri angret en dag på dette valget. Den er en ren fryd å kjøre, og cruisecontrol burde egentlig vært standard på alle sykler i dette segmentet. Det er rett og slett pur glede.

Egentlig hadde jeg en 2008 jubileumsmodell i farge sort/kobber på handa, men da jeg så denne i sort/blå var jeg solgt. At jeg traff blink er det ingen tvil om. Det er mange som stopper opp når jeg tar en pause i kjøringen, og flere ganger har jeg opplevd at folk lar seg fotografere sammen med sykkelen. Fargekombinasjonen er utvilsomt en av HD's mest vellykkede.

Jeg er "beryktet" for å pynte syklene mine med kromdetaljer og ta godt vare på redskapen. På denne sykkelen var det imidlertid pyntet ferdig allerede, og jeg har derfor valgt å konsentrere meg om mer nyttige detaljer:

* Kombometer.
Det originale speedometeret er litt kjedelig, og jeg oppgraderte derfor til et HD kombometer. Dette viser hastighet, turtall, tankmåler, girindikator, gjenværende rekkevidde og klokke. Det spesielle er at man kan sette egendefinerte farger uavhengig av hverandre for bakgrunn, skiver og visere - og totalt gir dette ca 600 fargekombinasjoner. Gamle data ble selvsagt overført slik at kilometerstanden på 48.000 er korrekt.

* Varmesete.
Harley-Davidson lager gode saler - Mustang lager bedre. Jeg investerte derfor i oppvarmet Mustang-sal. Det er egne brytere for fører og passasjer som kan brukes uavhengig av hverandre, og hver bryter har to innstillinger. Kjører du alene vil varmen i passasjersetet gi en behagelig antydning til varme i korsryggen. Varmesete er rett og slett en herlig ubeskrivelig følelse!

Jeg skal forsøke å nevne det som finnes av ekstrautstyr, men gjør oppmerksom på at det er fort gjort å glemme noe. Det originale/fabrikkmonterte er selvsagt tatt vare på og følger med i handelen.

* ABS-bremser
* Cruisecontrol
* Varmeholker
* Høyere styre
* Kombometer
* Oppvarmet sal
* Ekstralys
* Forlengede lykteringer på hoved, ekstra- og blinklys
* Regulatorcover i krom
* Ryggstøtte for fører, avtagbar
* Ryggstøtte for passasjer, avtagbar
* Bagasjebrett, avtagbart
* Sidevesker, avtagbare
* Engine guard
* Highway pegs
* Saddlebag guards
* Saddlebag rails
* Hurtigkontakt batterilader
* Vindskjerm, avtagbar
* Screami'n Eagle slip-ons
* Midtstøtte (blir montert før utlevering fra vinterlagring)

Har også noe "småtteri" som ikke er montert. Dette følger selvsagt med ved handel.

Det store spørsmålet melder seg selvsagt; hvorfor skal denne perlen av en sykkel selges...
Vel - sykkelen er fantastisk, men livet har en tendens til å endre seg. Nå har jeg liksom prøvd Harley-Davidson, og siden jeg ikke er noen typisk "HD-dude" er jeg klar til å prøve noe annet.

Dette er en Road King for kjennere. Den er ikke skrudd i hjel eller hobbymekket i en bakgårdsgarasje av noen som knapt nok har bestått sløyd på skolen. Her er det originalt eller fabrikkgodkjent utstyr. Servicer er selvsagt tatt - hefte medfølger. Utseendemessig er den som nevnt en fryd for øyet, men for sikkerhets skyld vedlegger jeg en mengde bilder for å dokumentere tilstanden. Det absolutt eneste å sette fingeren på er et bitte lite merke på framskjermen, men dette er så ubetydelig at man må vite at det er der.

For tiden står Kongen til vinterlagring hos HD Vestfold. Det er tatt 48.000 km service slik at sykkelen leveres nyservet og klar for mange flotte turer. Vinterlagring og service betales selvsagt av meg. I tillegg leveres den med splitter nye varmeholker da de gamle sluttet å virke.

Noen viktige opplysninger til slutt:

* Jeg MÅ absolutt ikke selge.
* Innbytte er IKKE aktuelt.
* Annonseselgere er sterkt uønsket.
* Potensielle kjøpere som ringer vil bli prioritert.
* SMS/mail besvares i den utstrekning jeg har tid til det.
* Reelle heftelser er lavere enn hva som fremkommer.
* Heftelser vil selvsagt bli innfridd sammen med kjøperen ved salg.

Ta gjerne kontakt dersom du lurer på noe - og for en trygg og seriøs handel!
  • Aktiv i 27 dager siden 26/2-2019
  • Sist sett   25/3-2019 0:44
  • Vist i alt 98 ganger
  • Annonsekategori: Selges
  • Type: Touring
  • All service utført: Ja

Harley-Davidson FLHRC Road King Classic spesifikasjoner

Oppretter du din egen MC i din brukerprofil under "Primær MC", er det er mulig å sammenligne generelle modellopplysninger for Harley-Davidson FLHRC Road King Classic.
Spesifikasjoner
Viste MC*
Din MC
Nypris
-
-
HK
82 hk
-
Motorstørrelse
1585 ccm
-
0 - 100 km/t
8.0 sek
-
Topphastighet
175 km/t
-
Type
Cruising
-
Kåpetype
-
-
Km/l
-
-
Setehøyde
-
-
ABS-bremser
-
-
Kombi-bremser
-
-
Drifttype
-
-
Vekt
355 kg
-
* Det tas forbehold om eventuelle feil eller mangler i data.
Under her sees den gjennomsnittlige brukervurderingen av (*merke modell). I alt x brukervurderinger. 30 ut av 40 (75%) ønsker å kjøpe (*merke) igjen. Brukervurderinger stammer fra x brukere som tidligere har hatt en (*merke) til salgs på 123mc.no Under her sees den gjennomsnittlige brukervurderingen av Harley-Davidson FLHRC Road King Classic. I alt 3 brukervurderinger. 3 ut av 3 (100%) ønsker å kjøpe Harley-Davidson igjen. Brukervurderinger stammer fra 3 brukere, som tidligere har hatt en Harley-Davidson til salgs på 123mc.no
Samlet gj.snitt vurdering
4.7
Kjøreegenskaper
4.7
Motor/transmisjon
4.3
Sittestilling/komfort
4.7
Driftskostnader
5.0
Verdi for pengene
5.0
 
Vurdert av Ivan Kylkjær


Svake sider
Lidt dyr i anskaffelse
Kjøreegenskaper
Motor/transmisjon
Sittestilling/komfort
Driftskostnader
Verdi for pengene
Vil du kjøpe dette merket igjen? Ja
Kjøreegenskaper
Motor/transmisjon
Sittestilling/komfort
Driftskostnader
Verdi for pengene
Vil du kjøpe dette merket igjen? Ja
Kjøreegenskaper
Motor/transmisjon
Sittestilling/komfort
Driftskostnader
Verdi for pengene
Vil du kjøpe dette merket igjen? Ja

Artikler og test/vurderinger om Harley-Davidson

Ingen artikler og test/vurderinger